2022

Så var vi redan inne i 2022. Just nu sitter jag på Heathrow, väntar på mitt flyg till Stockholm, har bara 6,5 timmar att döda på flygplatsen först... Det känns surrealistiskt att fyra månader har gått sen jag reste från Sverige. Den här hösten har sprungit förbi samtidigt som den har känts som en evighet. Min resa i Kanada fick ett annat slut än vad jag tänkte mig men jag är himla glad att jag snart är hemma i Sverige med vänner och familj! ❤️ 

Ibland har det varit svårt för mig att njuta av utbytet. Det är hela tiden som att vara i ett mellanting mellan semester och vardag, vilket stundtals har gjort mig förvirrad. Det har funnits så otroligt mycket att upptäcka och uppleva men orken har inte riktigt varit med mig. Vardagslivet har tagit mer energi än jag önskat och då har jag inte orkat planera för "semestersaker". När jag tänker tillbaka på dessa fyra månader så är jag också medveten om att jag gjort och upplevt många saker och det är jag glad och tacksam över. En sak som är säker är att jag vill tillbaka till Kanada, när det sker får framtiden utvisa:) 

Här kommer några bilder från mina sista två dagar i Vancouver (detta är alltså efter att jag karantänat i 6 dygn). Så glad att jag fick ett härligt avslut ❤️ (null)
På nyårsaftons morgonen åkte jag till flygplatsen för att ta ett antigentest. Då fick jag se Mt Baker, ett ståtligt berg i USA.
(null)
Jag va gla när jag 45 minuter senare fick ett Mail där det stod att mitt test var negativt. Jag kunde nu åka hem!!
(null)
Så tacksam över att jag lärt känna Siri! ❤️
(null)
En sista fika på mysiga Lokal, ett café  som ligger en gata från vår lägenhet.
(null)
Nyårsmiddag på Meanam, 10/10!
(null)
Tänk o få äta padthai på nyår, det är grejer det! 
(null)
Sällskapet kunde inte varit bättre! Siri, Jocke och Sina också 10/10! 
(null)
Nyårsdagen betyder bad i havet, det är tydligen en vedertagen grej. Vi är inte dom som bangar! 
(null)
Glad efter bad (trots tår som är helt bortdomnade). 
(null)
Det var ett självklart val att äta en sista poutine innan jag lämnade landet. 
(null)
Bye bye Vancouver and Canada! På återseende! 🇨🇦👋
Kanada | |
Upp