V.36

(null)
Här är en bild jag tag den 6/9, då hade jag sovit två nätter i mitt rum på campus. Grejen var ju den att jag knappt sovit någonting så var både jetlaggad och trött på grund av de vibrerande ljudet i mitt rum. Hur som helst så var jag på väg till Kitsilano för att möta upp några svenskar, vi skulle fånigt simma i en utomhuspool som hade öppet sista dagen för säsongen. Det var mycket härligt!
(null)
Efter det åt vi på en mexikansk restaurang. Här har vi Siri, Filip och Rebecka.
(null)
Gott!! (null)
Här var jag och Siri på väg till första skoldagen. Jag hade sovit på soffan hos Siri så därför åkte vi tillsammans till UBC området. Vi skulle vara med på en rundvandring och lite infomöten. 
(null)
Det var en varm dag!
Jag har inga bilder från rundvandringen men vi blev indelade i olika grupper och hade en guide som visade oss olika ställen på campus. Jag träffade några nya kompisar som jag hängde med på eftermiddagen. 
(null)
Vi köpte glass och hängde i solen. 
(null)
Sen gick vi ner till Wreck beach, som är en nudist strand, men det är också den närmaste stranden från UBC. 
(null)
Mycket fint!
(null)
🌞
(null)
Malte, en kille från Tyskland, passade på att bada. 
(null)
På kvällen tog vi oss till Kitsilano beach, köpte pad thai och bara hängde med lite nya människor. 
(null)
Dagen därpå var första riktiga skoldagen. Jag hade en lektion som började 10.00. Såhär såg det ut på gatan utanför Siri den morgonen, hon bor i Kitsilano (Kits), och här ser man ner mot Downtown. 
(null)
Första lektionen gick bra, var mest lite introduktion till kursen. Det var en varm dag så jag köpte en iskaffe. Många har som vanligt  svårt att säga mitt namn. Det blir ofta Jona, Joanna eller nåt helt annat. 
(null)
Jag satt i solen och försökte organisera mina kurser och fatta den nya studentportalen 
(null)
Sen träffade jag Filip. 
(null)
Vi träffade UBC Thunderbirds maskot. Thunderbirds är universitets sportnamn.  (null)
Vi gick till Rose garden som finns på campus området. 
(null)
Sen åt vi middag på campus. Det har blivit många häng-stunder på detta konstgräs, perfekt ställe att ta en paus från sitt plugg och bara umgås. 
(null)
En annan dag skulle vi ha en middag hemma hos Siri, kändes himla amerikanskt att få sina varor i en papperspåse utan handtag.
(null)
Samma kväll skulle vi på ett houseparty. Här är Rebecka, Filip, Malte och Siri. 
(null)
Det var några andra utbytesstudenter som anordnade festen. Dom bor i ett sjukt hus, det är 6 sovrum och alla rum har en egen toalett…
(null)
Det spelades mycket beerpong. 
(null)
Dagen efter promenerade jag nere vid Kits beach och tyckte det var sorgligt att se att gräset var helt torrt. 
(null)
Det är otroligt grönt här i Vancouver, mycket träd och buskar. Kände mig lite extra som hemma när jag gick förbi en björk. 
(null)
På lördagen tog jag och Siri oss in till downtown.
(null)
Vi skulle till ett ställe och äta brunch. 
(null)

(null)
Det var mycket uppskattat av oss båda. 
(null)
Downtown 
(null)
Sen mötte vi upp Malte. Vi var nämligen på jakt efter att hyra en bil till dagen efter (min födelsedag). 
(null)
Den enda bilen som fanns kvar var en riktig monsterbil med 8 säten. Vi hörde av oss till några kompisar och vi blev totalt 7 stycken som åkte på en tripp dagen efter. Eftersom det var på min födelsedag så förtjänar det ett helt eget inlägg :) 
Kanada | |
Upp