Första månaden i Vancouver

Det har gått mer än en månad sen jag kom till Vancouver. Tiden flyger iväg men mycket har också hänt! Det började rätt dåligt med att det boende jag hade på campus inte var vad jag hade förväntat mig. Jag sov där två nätter men sen stod jag inte ut mer. Till en början visste jag inte vad problemet var men med tiden fick vi reda på det. Det var en fläkt i källaren, precis under mitt rum, som orsakade ett konstant  vibrerande ljud. Ett sånt där ljud som borrar sig in i huvudet och gör en galen… Jag hade tur som kunde bo på soffan hos Siri, den svenska tjejen jag reste med från Uppsala till Vancouver. De som arbetade med bostäderna på campus var inte helt lätta att ha och göra med, de sa att de skulle fixa det vibrerande ljudet men det blev aldrig bättre. Tillslut bestämde jag mig för att säga upp mitt kontrakt och försöka hitta något eget boende, alltså inte genom skolan. Det gick förvånansvärt fort och nu har jag bott i en lägenhet som jag delar med två andra tjejer i 30års åldern i dryga två veckor. Lägenheten ligger i ett område som heter Kitsilano vilket är mellan UBC området och downtown. Det är ett mysigt område och jag har bara 5 min ner till stranden. Det var riktigt stressigt där ett tag men nu har det lugnat ner sig vilket är väldigt skönt! 

Första skolveckan var också lite kaosig, det var mycket nytt, campus är stort, det kändes överväldigande med alla kurser och jag kände att jag inte var så motiverad till att plugga. Såhär en månad in så har den stressen lagt sig och det känns mycket bättre. Jag har dock bestämt mig för att bara plugga en termin så i mitten på december kommer jag vara klar med mina studier på UBC. Tanken är att jag ska stanna i någon månad för att åka skidor! Vi får dock se hur de exakta planerna för det kommer se ut när december närmar sig. 

Jag kommer att lägga upp flera inlägg med bilder där jag kommer visa vad jag haft för mig vecka för vecka :) 

(null)

På planet till Vancouver.

(null)

Munskydd är obligatoriskt överallt förutom om du är utomhus. 
(null)
Jag blev slumpmässigt utvald till att göra ett covidtest direkt då jag landade i Vancouver. 
(null)
Här var jag nervös att det skulle vara positivt. Fick svaret någon dag senare och det var negativt 👍
(null)
Det var riktigt ruggigt väder dagen då jag landade i Vancouver. 

Kramar Jonna 


Kanada | |
Upp