Sista veckan

(null)
Första lediga dagen tog vi oss till Riksgränsen för att kolla på NM som är nordiska mästerskapen i friåkning. Åkarna åkte "branten" den har ca 55 graders lutning och är ruskigt brant!!
(null)
Mycket folk som hejade på!
(null)
Dagen efter gick vi upp för Nordalstoppen. Därifrån kunde man se Narvik och en fjord.
(null)
Lika fin varje gång!
(null)
Här har vi Låktagänget. 
(null)
Vi firade att säsongen var slut med middag på restaurangen i Riksgränsen. 
(null)
Dagen efter var det dags att ansluta till campet. Här har jag förberett tältplatsen.
(null)
Här är mitt 2manna tält. Jag, Ellika och Cassandra delade dock på detta, var trångt men ingen frös :) 
(null)
Här är campet. Vi tältade vid Låktajåkken.
(null)
Totalt var vi 6 tält på plats.
(null)
Felicia och Bella.
(null)
Bella och Frans
(null)
Bella och Cassandra
(null)
Felicia
(null)
Ulrika och Jonas
(null)
Ellika, cassandra och Björn 
(null)
Här var vi på väg till Katterjåkk. Dessa två packåsnor skulle bo på vandrarhemmet i Katterjåkk. 
(null)
Fint i Katterjåkk.
(null)
Det finns en lift i Katterjåkk som ansluter till liftsystemet i Riksgränsen.
(null)
Vi var badsugna så här spanar vi ut ett ställe i Katterjåkken.
(null)
Jag slog upp mitt tält på andra sidan järnvägen.
(null)
Många malmtåg som rullade förbi
(null)
Ellika skotade fram en trappa så att vi skulle kunna ta oss ner i jåkken
(null)
Cassan njuter
(null)
Och här har vi mig efter badet.
(null)
Utsikt från mitt tält. 
(null)
Nyvaken och redo för topptur
(null)
Vi var 6 personer från Björkliden som turade upp för Vassicohkka. En tur som jag velat göra hela säsongen, äntligen blev den av. 
(null)
På vägen upp var det tokvarmt och vi tog av både jackor och skalbyxor
(null)
Uppe på toppen blåste det dock en hel del. Här är Vilma och jag. 
(null)
Utsikten var magisk!
(null)
Det var nysnö, men den hade dock hunnit bli lite tung på grund av att solen hade värmt upp den. Jag gjorde en riktigt rejäl vurpa och snurrade runt några varv men allt gick bra med mig:)
(null)
Sen kom jag ner till dessa två, cassandra och ellika, i Katterjåkk. På kvällen väntades kvälls/nattåkning och vädret kunde inte ha blivit bättre!  (null)

(null)
På väg upp i Katterjåkkliften
(null)

(null)
Vi njöt så mycket!!
(null)
Cassandra och jag. 
Övrigt | |
Upp