Låkta är stängt och jag har semester

Tiden går fort. Säsongen är slut. 2 maj stängde vi igen Låkta. Det är vemodigt. Det känns både skönt och jobbigt. Hur som helst kommer här en kort summering av sista veckan på Låkta. Jag jobbade mån-sön, alltså 7 dagar i sträck. Det skrämde mig att jag skulle vara där så många dagar i sträck och dessutom att det var sista veckan på säsongen. Jag åkte därför ner till Björkliden en sväng en dag då jag slutade kl 16.00. Det var fint att få hänga med några kompisar. 
(null)
Sen for jag tillbaka upp till Låkta mitt i natten och då såg det ut såhär. Det blir inte ens mörkt på nätterna längre. 
(null)
En annan dag var det storm. 
(null)
På lördagen slutade jag också 16.00 och då skjutsade jag ner vår praktikant till Björkliden. Här får hon sig några fina svängar på vägen ner.   (null)
På söndagen, sista dagen vi hade öppet, kom Stina (det är Linas kusin) upp till Låkta. Vi han ta ett åk tillsammans. (null) 
Det hade kommit väldigt mycket snö! Den hade dock hunnit värmas upp och det var riktigt tungt att åka. Men kul och härligt ändå! 
(null)
Bakom Stina ser ni det vi kallar mastenåket. Det har jag åkt många gånger under säsongen, ett riktigt fint åk där det samlas snö då det blåser västlig vind vilket det oftast gör. 
(null)
Vi stängde igen Låkta kl 16.00 och då var vi redo för lite avslutningsmys nere i Björkliden. Såklart så tolkade vi efter skotern ner! 
(null)
De andra fick några fina svängar på vägen ner! 
(null)
Sen for vi upp till Låkta igen på måndagen för att städa och inventera. På kvällen passade vi på att rigga Sveriges högst belägna bio en sista gång:) 
(null)
Gosegruppa <3
(null)
På tisdagskvällen for ner en sista gång från Låkta. 
(null)
En sista tolkningstur ner <3
(null)
Tack o hej för den här säsongen Låktatjåkko fjällstation! 
Övrigt | |
Upp