V.14

(null)
En dag då jag var ledig förra veckan stack jag ut på en topptur. Jag vände ganska snabbt då det blev flatljus och jag inte längre såg några konturer i snön. 
(null)
En annan dag när jag var ledig gick jag på en promenad med Viktoria. 
(null)
Fint med Torneträsk och lapporten. 
(null)
Jag skulle jobba tisdag och onsdag men det var storm så jag fick vara kvar nere i Björkliden och vänta ut vädret. På torsdagsmorgonen såg det ut såhär från hotellet. Jag åt min frukost och sen körde Petra och jag upp till Låkta. 
(null)
Eftersom det hade varit storm och då drivit massa snö körde vi efter bandvagnen för att slippa riskera att köra fast. Vi passade också på att käppa bandvagnsleden lite mer då den är ganska glest markerad.
(null)
Här är en bild min kompis Lina skickade mig. Hon, liksom jag, hade preppat mat inför att hon skulle komma upp till mig. Lina steg på tåget i Åre på torsdagseftermiddagen och var sedan framme kl 12 i Björkliden. Jag hade hyrt en pulka som Lina hämtade ut då hon kom och sedan började hon skida upp till Låkta. 
(null)
Jag bad henne också att köpa en vindsäck åt mig. Jag har verkligen insett vikten av att ha en vindsäck med på tur under denna vinter. 
(null)
Vi visste att fredagen skulle bjuda på fint väder. Detta var vid kl 04, jag var uppe för att kissa men blev stående vid fönstert ett tag.
(null)
<3
(null)
Det var personal nere från Björkliden som sov över på Låkta. Jag passade på att gå på en morgontur med dem. 
(null)

(null)
Det var tokfint! Älskar morgonturer innan frukost!!
(null)
Jag och Jakob hann med en tur till innan kl 11.30 då jobbet kallade. 
(null)
Sen stod jag i fönstret mest hela eftermiddagen och spanade efter Lina. Blev lycklig när jag såg henne och pulkan nere i backen! 
(null)
Lina <3 
Vi har hunnit med massor de 5 dagar hon varit här. Mer om det kommer senare för det kräver ett helt eget inlägg. hej så länge :)
Övrigt | |
Upp